got the power


Första april idag - och jag fattar ingenting! Mamma är som en jädra första-april-skämt-maskin... Men det största aprilskämtet i år är nog vädret vi har idag.
Orka att det ska behöva snöa i början av april!

Har haft en riktig power-dag idag. Har både power-walk-at, power-nap-at, power-eat-at, power-listen-at på musik och power-read-at.
Det sistnämda gick så fort att jag inte ens vet vad kapitlet jag precis läst handlar om - tror att jag bara hann med att läsa vart tioende ord ordentligt!
Och låtarna som jag lyssnade på spolade jag fram, så istället för cirka 3 minuter av varje låt blev det 3 sekunder, och så undrar folk här hemma om jag är stressad/hysterisk/har problem på riktigt.
Klart jag har! ;)

Och angående power-ätandet. Det var en på jobbet häromdagen som frågade mig detta, dvs hur man power-äter, och jag drog till med svaret att "jo serru, det är när man sväljer maten innan man tuggar den... eller så är det att man tuggar så intensivt och länge att maten blir till vätska i munnen innan man sväljer den... något av det, det är inte så noga, välj själv!"

Men helt seriöst, jag skämtar inte nu. Hur power-äter man på riktigt?? Menar de (experterna) att man bara äter nyttig mat, eller sättet man äter den på, i vilken ordning osv när man har en power-måltid, eller hur är det med den saken?? Alla säger ju olika!

Nähäpp, nu ska jag power-diska, därefter power-slänga mig i soffan, läsa (utan power den här gången!) om kapitlet och power-äta ett chokladägg ;)

Det är inte alla av oss som har fattat grejen med power-aktiviteter. Tror att han har burit runt på hundbenet i en vecka nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0