my heart beats out of time


Träningsvärken som jag har i mina ben (eller i mitt vänstra ben rättare sagt) är ingenting att skämta om just nu! Men trots detta begav jag mig ut på en långpromenad i skogen tidigare idag. Halvvägs var jag nära på att lägga mig raklång ner på marken och bara ligga där en bra stund - den där mossan brevid granen såg ju väldigt inbjudande ut!
Men med en gnällig hund var det bara att bita ihop och traska på... kan väl säga såhär, några meter innan "slutdestinationen" skulle man inte kunna se skillnad på mig och ett kräldjur... haha! :D

Har nu suttit i sängen och kollat igenom mitt "liv". Jobbet/praktiken jag har nu? Sommarjobb ´12 (klart!)? Framtida jobb? Egen lägenhet i Ljubljana, i Göteborg, var och vilken? Studierna i Ljubljana? Avslutade kurser/studier? Olika kurser på universitetet i Göteborg? Eller i Borås? Var exakt i världen ska jag vara?
Just nu är det en enda stor röra i huvudet - Jag. Får. Panik.
Så mycket betydelsefulla saker att göra, så många olika platser att vara på samtidigt, så mycket roligt att hinna med - och så jäkla LITE tid att göra det på!
 
Och jag vill ju hemskt gärna jobba, plugga och bo i Sverige OCH jobba, plugga och bo i Slovenien - och det helst samtidigt! Vad gör man, vad väljer man när hälften av dig vill leva i ett land och den andra halvan i det andra?? Kanske skulle söka neutral mark... det skulle nog vara lösningen på alla mina problem ;)

Jag vet ju vad jag vill - men vågar jag offra "så mycket" för att nå målet? Klart jag måste våga! Alla vet att man måste det för att drömmar ska gå i uppfyllelse! Jag får lägga om min taktik helt enkelt - istället för att hjärtat och hjärnan samarbetar, så tar hjärnan över. Och det nu! Iron Lady on the move!

Fast just nu står hjärnan på "OFF"... och kommer att göra det till imorgon! Ska bli skönt :)


Ett armband jag fick av min faster när jag konfirmirades uppe i Vadstena, Sverige år 1475... nämen, skämt åsido ang. året, det förstår ni säkert själva - men det var verkligen ett tag sedan detta hände!
Stjärntecknet Jungfrun - eftersom jag är född i september, och en liten not - eftersom jag älskar musik, spelar själv instrument, och har alltid haft ett stort behov av att vara omgiven av musik i alla dess former :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0