there´s no looking back


Bra gjort av oss att pricka matinhandlandet mitt i rusningstrafik = när alla fjortisar från högstadiet har lunchrast och byter ut riktigt mat i skolmatsalen mot godis och läsk i mataffären!
Vet inte vilka fjortisar som är värst - killarna eller tjejerna. En bra grej med tjejerna är i alla fall att om man råkar hamna bakom några i kassakön så är det bara att utbrista "men hörrni, såg ni vad det stod i tidningen om xxx (någon tonårsidol)??" och vips, så tar man ett stort språng fram i kön - medan de rusar bort till tidningshyllorna :) Glöm inte att ni inte får namnge vilken tidning, så att de får leta lite extra! ;)
Och killarna (14-19), dessa sat... eh, gullungar! Ja, ni är coola, alla vet om det, tom 100-åringen längst bak i kön är medveten om detta, så oroa er inte för den saken!

Kan man något annat än älska fjortisar?? Hahaha, jag har absolut ingenting emot dem, eller den här åldern rättare sagt, man var ju själv en sådan (kanske inte riktigt till 100 %) och jag är bombsäker på att dagens fjortisar kommer att störa sig på fjortisarna om tio år! :) Det är liksom en del av livet, en oskriven regel.

Mamma "förstörde" mina solglasögon inne på grönsaksavdelningen när hon "knuffade" undan min hand eftersom jag höll på att ta fel, inte "märke", utan fel sorts isbergssallad (visste inte ens att de fanns olika!) så brillorna flög iväg ur min hand till andra sidan av affären (nästan). Och när jag utbrister "men vad GÖÖÖR du?", tittar hon bara på brillorna som ligger på golvet och säger helt lungt "vaddå då, nu kan du ju låna mina". Och jag som är helt chockad svarar med "mamma... det finns folk ute som kan se mig". Dagens fråga: vem av oss var taskigast i den här situationen? :) Vill inte ens gå in på detaljerna kring grabben som jobbar på grönsaksavdelningen och hans flin över hela ansiktet när han hörde detta...

Som ni kanske märker har jag lite mer fritid än vanligt idag, och uppdaterar därför också lite oftare under dagen. Känner att jag bara vill ta det lugnt nu innan påskdagarna drar igång.

Men nu ska jag ut och kolla läget i naturen, kanske har någon grankotte bytt plats! HOPPASDET! Så att det blir lite spänning i tillvaron...
Folk i min omgivning börjar störa sig på att jag är ute i friska luften alldeles mycket - ja, i och med att luft är farligt så borde jag väl lyssna på dem...;)
Det är farligt att leva, inget snack om saken!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0