if this isn´t real I don´t want to know


Nääääjssssch, vaknade upp till strålande solsken - och snö överallt! Inte mycket till vårväder idag med andra ord...
Men nu ska vi inte deppa ihop för det, det är ju trots allt relativt varmt och solen skiner!
Dessutom nalkas det påskmiddag senare i eftermiddag, och en allmänt bra kväll på det :)

De senaste fyra åren har jag firat påsk med mina morföräldrar nere vid Adriatiska havet, och även om det var roligt på alla sätt och vis, ska det bli skönt att fira med mina föräldrar i Sverige i år - så som jag har gjort ända sedan jag föddes, och därför är också påsk i Sverige min "riktiga" tradition, som ni kanske förstår! :) 

Just nu ska jag iväg och hjälpa mamma med förberedelserna inför middagen, och måla lite påskägg hade jag också tänkt att göra ;) Har världens bästa spellista redo! Spenderade nämligen en stor del av gårdagen med att göra olika listor, ta en långpromenad i regnet/snön och att spela piano i några timmar. Funkar alltid, är det en grå och deppig dag är pianot min räddning :D
Skogspromenader med härlig musik i öronen, att spela piano, och att diska (!) är det som lugnar mig till max, det är min meditation, då alla tankar försvinner ur huvudet och jag befinner mig i en "helt annan värld" utan all stress och diverse måsten  :)

GLAD PÅSK på er! :) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0