ENDLESS SUMMER

posted on AUGUST 26TH, 2012
 
 
Tänk om rubriken faktiskt kunde stämma! Jag skulle inte vilja påstå att årets sommar har varit bättre (eller sämre för den delen) än alla andra - men ändå så här årets varit minnesvärd och speciell, och jag kan inte riktigt sätta fingret på exakt varför den känns speciell - den bara gör det helt enkelt! :)
Början av sommaren när hela familjen är samlad, sommarjobbet är igång, när det är EM eller VM i fotboll, när det är varmt, solen skiner och kvällarna fortfarande är ljusa - det är då sommaren i Sverige är som allra allra allra bäst :)
Överlag har jag haft en riktigt bra sommar som inkluderade allt som den egentligen ska (för min del): några veckor nere vid Adriatiska havet med diverse roligheter på schemat, fotbollstittande tillsammans med resten av familjen + att pricka rätt lag till vinsten (igen ;), sommarjobb i två månader med underbara arbetskompisar, några verkligt bra veckor ensam hemma med mina syskon och nu som sagt hus-, trädgårds- och hundvakt medan sommaren sakta men säkert lider mot sitt slut. I alla fall vad det gäller den svenska sommaren - i Slovenien har jag några veckor av sommar till att se fram emot när jag väl kommer ner igen ;)
 
Det är alltså med en bitter-ljuv känsla som jag nu snart lägger undan sommarkläderna, solkrämen och ger upp liggandet i Baden-Baden-stolen och tar istället fram mysiga tröjor, boots och somnar till allt mörkare kvällar.
Byta ut glass mot te, utomhus mot inomhus, ljust mot mörkt...
 
Jag älskar känslan att kunna ha öppna fönster och altan/terrassdörrar - att se gardinerna fladdra lite lätt och känna brisen som kommer in i resten av huset, gå runt barfota med ett glas citronvatten och musik spelandes i hela huset, ligga i soffan och läsa...
Hoppas att hösten blir minst lika bra som sommaren varit - ett vet jag säkert i alla fall! Jag är inte redo för att släppa allt som hör sommaren till - inte riktigt än!
 
Och bara för att greppa tag och hålla kvar sommarens sista värmande strålar ska jag nu sätta mig ute i trädgården, under kvällssolen och de behagliga 23 graderna (!), ta igen lite läsning och låtsas att det bara är början av sommaren - början på en endless summer  :)
 
photos by me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0