IT`S JUST LIKE BREATHING UNDER WATER

posted on AUGUST 24TH, 2012
 
 
Medan ni andra  sakta men säkert börjar ta helg, så börjar min arbetsvecka nu. Började med ett kvällspass igår kväll. Jobbade med en jättebra arbetsgrupp, allt flöt på bra, vi skrattade och pratade hela tiden och helt plötsligt var det dags att åka hem, där jag välkomnades av en överlycklig hund :)
Klockan 21.30 och kolsvart när jag var på väg mot bilen på parkeringen. Stor skillnad mot sommarens långa dagar och ljusa kvällar - en skillnad jag inte är sådär jättepeppad på att acceptera. Ni skulle bara veta allt jag skulle vara beredd på att offra för att slungas tillbaka till början av årets sommar - eller in i framtiden till nästa års sommar!
 
Idag började jag dagen med en härlig frukost, dock inte den ni ser på bilden (den avnjöt min syster och jag innan hon återvände till Slovenien förra torsdagen) - dagens bestod av olika sorters frukt och en välbehövlig kopp kaffe!
Nu när klockan börjar närma sig 22:00 så skulle det vara allt dags för mig att krypa ner i sängen. Men jag har fixat ihop en skön spellista med sommarens favoriter + att jag håller på att läsa "Sista brevet till Sverige" (Moberg) - så att slå sig till ro och sova blir lite svårt i nuläget. Hur jag sedan ska kunna ta mig upp ur sängen klockan 05:00 imorgon bitti är en fråga jag dessvärre inte har något svar på!
Imorgon jobbar jag ett "trevligt" dubbelpass - de fyra timmarna mitt på dagen då jag kan glädjas åt lite ledighet ska jag utnyttja till max - har en hel del tvätt som måste strykas och "Scrubs" avnistt som måste ses ;)
 
photo by me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0