THE MOMENT WHEN THE GOOD TIME STARTS

posted on AUGUST 31ST, 2012
 
 
Då var tjänstgöringsrapporten inlämnad för augusti månad - och en ny månad kickar igång imorgon med jobb från 7.00 till 21.00 med två timmars ledighet mitt på dagen. Egentligen hade jag planerat att vara ledig hela helgen, men ja...så blev det ju inte! Allt som var planerat för morgondagen fick jag istället försöka klämma in under dagen idag.
 
Så nu ska jag luta mig tillbaka i soffan, titta på en bra film och äta lite hemmagjorda pommes frites (som jag säkert inte ätit på ett helt år!) och, hör och häpna, dricka cockta! Det liknar coca cola till färgen och smaken, fast den här versionen är ännu godare!
En liten flaska av den här drycken hade jag tydligen fått med mig från Slovenien till Sverige tidigare i sommar, och som jag måste ha stoppat in bland kläderna i resväskan - för det var just bland alla sommarkläder, som jag för övrigt inte har haft så där jättestor användning av här i Sverige, som jag hittade cockta-flaskan idag :)
Jaaa, det här kommer att bli en bra kväll - och en bra start på helgen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0