SUSHI & PAELLA

POSTED DECEMBER 8, 2012
 
 
Igår kväll hamnade min syster och jag på Sushimama mitt i centrum efter att vi tittat runt i Emporium och lite andra butiker i närheten. Sushimama ja. Så fasligt gott - och dyrt, men det var det värt! ;) Personligen älskar jag sushi, och har lite svårt att förstå folk som inte gör det, haha ;)
Sedan kikade vi in på konditoriet brevid där Tina jobbar och fick med oss lite macaroons i olika smaker -  grönt äpple, vanilj, choklad, röd ros, pistachio, mango, blåbär och hallon. Sedan gick vi en sväng i gamla stan och lyssnade på julmusik, beundrade all fin julbelysning och trängdes med alla andra storstadsmänniskor och turister på julmarknaden.
Riktigt kallt var det, och snöade rakt i ansiktet gjorde det också. Väl hemma så tittade vi på en julfilm. Perfekt fredagseftermiddag/kväll - inget snack om saken ;) Fredagar är verkligen veckornas höjdpunkter!
 
 
Idag däremot så var det ännu kallare! Min två syskon och jag åt lunch på en av de mexikanska restaurangerna i centrum efter en snabb promenad i gamla stan. Jag beställde paella - en riktigt sådan med allt som man förväntar sig ska ligga på tallriken (eller i mitt fall stekplattan). Så gott! Några timmar senare åkte vi in till centralstationen i Ljubljana - eftersom brodern i famlijen skulle åka upp till Sverige vid 16.00. En försening på två timmar och pommes frites på McDonlad´s senare vinkade vi "so long".
Nu sitter jag hemma, invirad i en mjuk och varm filt med en jumbokopp innehållande te i handen, tittar på några avsnitt av "Revenge" och chattar med några kompisar i Sverige :)
 
Nästa vecka är det full fart på universitetet igen - den här veckan hade jag lite "lov", eftersom jag var på begravning och fick ledigt de tre första dagarna i veckan - och på de andra två var allt inställt, i och med att studenterna protesterade mot någonting... är inte så insatt i det hela, har ju haft lite annat att tänka på.
 
Så imorgon ska jag bara ta det lugnt, vara hemma hela dagen, unna mig en spadag, göra lite läxor inför veckan som kommer, börja småplugga inför tentorna i januari  - och bara samla energi, okej softa för att vara helt ärlig! Det ska verkligen bli kul att vara tillbaka på universitetet och se alla igen ;)
Och ännu roligare blir det torsdag - St. Lucia 2012! Äntligen ;)
 
photos from instagram ( vicosega )

 

Kommentarer
Postat av: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Sv: Tacktack! :))

2012-12-09 @ 21:56:47
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0