måndag 02072012


Som ni kanske förstår är jag såklart jätteglad att Spanien tog hem hela EM igår kväll. Tredje gången de vinner ett stort mästerskap och det tycker jag verkligen de förtjänar. Okej, att vissa påstår att de spelar ett tråkigt spel (jag är inte en av dem) – men det måste ju vara effektivt på ett eller annat sätt, och det ger ju verkligen resultat ;)

Ända sedan jag åkte iväg på studieresa till Barcelona i gymnasiet så här jag haft en liten förkärlek till Spanien. Det är ett land jag lätt skulle kunna bosätta mig i ;) Kanske inte hela livet, men i alla fall i några år – träna min spanska lite, lära mig att tillaga alla spanska maträtter och diverse specialiteter, gå på fotbollsmatcher på helgerna och framför allt upptäcka varenda liten del av detta land, både historiskt, kulturellt och geografiskt!

Någon gång i framtiden så… ;) Jag skulle vilja spendera en sommar som följande; en månad i Spanien, en i Italien, en i England/Skottland och en i Frankrike med att bara åka runt, runt, runt och insupa så många intryck som jag bara kan. Det gäller bara att få till fyra månaders ledighet, men ingenting är ju omöjligt - or so I´ve been told ;) I och för sig har jag redan varit i alla länder i fråga - men jag skulle vilja "lära känna" dem på riktigt också ;)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0