söndag 01072012


Jag borde få första pris i kass uppdatering här på sidan. Med detta beror på tre ytterst enkla anledningar; har noll inspiration och motivation för tillfället och detta beror mestadels på att jag jobbar så extremt mycket just nu – som tur har jag än så länge sluppit det delade turerna, förutom igår lördag då jag jobbade 7.00-13.30 + 16.30-21.30 – men jag arbetade med en jättebra arbetsgrupp och då känns det inte alls som ett jobb, om ni förstår vad jag menar! Och jag orkar faktiskt inte sätta mig vid datorn när jag kommer hem och kolla på allt som händer ”ute i världen” eller att uppdatera bloggen. Ni förstår säkert hur det är när man är mitt i en lite mer krävande jobbperiod! Så jag brukar läsa, spela piano, gå ut en sväng, spela badminton, laga mat, bläddra i tidningar, fotografera m.m. när jag kommer hem. Eftersom mitt sommarjobb både är fysiskt krävande såväl som mentalt (jag jobbar inom vården) – så är sittandet framför datorn mer än nödvändigt något som jag absolut inte prioriterar. Och jag vet att ni alla förstår detta! ;) Dessutom krånglar vårt internet hela tiden, att komma in på en sida tar halva dagen. Flertal hushåll här i vår trakt är ”drabbade” så vi väntar alla med spänning på att it-gubbarna ska fixa detta – dessvärre ser det ut som om ALLA är på semester för tillfället….

Men idag är jag äntligen ledig, precis hela dagen. Den ska spenderas, eller halva av den har redan spenderats med att ha en ordentlig sovmorgon (imorgon gäller det att befinna sig på jobbet vid 7.00 igen), lång frukost, redigera lite fotografier och lunch med halva familjen. På eftermiddagen tänker jag se till att få ut hunden och mig själv på en promenad runt sjön (om vädret tillåter, det ser dock inte så lovande ut för tillfället) och ha en ordentlig spa stund, dvs ockupera badrummet i några timmar. Och kvällen avslutar vi med final i fotbolls-EM. Jag är en mästare på att pricka rätt så gott som varje gång när det kommer till stora mästerskap i fotboll. För två år sedan, under VM sa jag redan innan allt hade dragit igång att Spanien skulle vinna – och det gjorde de. Och vi har bevis, alla skrev ner redan innan VM börjat vilket land de trodde skulle stå som slutliga vinnare! ;)

I år, under kvartsfinalerna sa jag bestämt att Italien och Spanien skulle befinna sig i årets final. De flesta skrattade åt mig och sa att Tyskland med all säkerhet skulle ta hem det hela, inte ens experterna trodde på Italien. Jag höll vid vad jag sa, Spanien och Italien. Och vilka är i final?! ;) Jag måste börja slå vad med folk alltså, kan bli min nya inkomstkälla ;) Kan inte förklara detta, men jag känner bara på mig långt i förväg vilket lag som kommer att gå vidare/vinna. Mitt sjätte sinne helt enkelt! Och det är inte alltid det laget som jag tror kommer att gå vidare som jag hejar på. Jag var bombsäker på att Italien skulle gå vidare och ändrade mig inte en enda gång – men ändå så hejade jag på Tyskland. Som sagt ett sjätte sinne, en talang, och en otroligt onödig sak att vara stolt över ;)

Ikväll håller jag alla tummar och tår jag har för Spanien! ;)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0