dagar och bilder


Lite bilder från de senaste dagarna - har blivit väldigt dålig på att bära med mig kameran :( Ganska mycket på gång nu, vilket bara är jätteroligt - när man har mycket att göra, stressar (fast inte för mycket, utan lagom, positiv stress), när man planerar sina dagar med både olika "måsten" och roligheter, umgås med folk som man tycker om, äter god mat, när man går upp tidigt på morgonen och lägger sig sent på kvällen och vet att man utnyttjat sina dyrbara timmar till max, och gjort varenda en av dessa speciell vilket kan innebära allt från att ta en god lunch på den där mysiga restaurangen med sina närmaste kompisar, fika på favoritcaféet med någon man gillar, ta en timme och titta på någon bra serie med en asiktsmask i ansiktet och en skål fruksallad i knäet till att springa ärenden mitt i centrum och känna storstadspulsen (oh, hur jag älskar den!), plugga vid stadsfloden/caféet/universitetet/hemma, ta en morgon/kvällspromenad borta vid Ljubljanas Wall Street eller ställa sig i köket på kvällen och laga till en dundermiddag - det är då man vet att man verkligen lever! :)

Och se där! Jag tror bestämt att jag just nu har lyckats att få till världens längsta mening ;)


Ja, inte tänker jag sitta här och ljuga. Skräpmat är gott! Efter en hel dag på stan, så är McDonald´s takeaway precis den rätta avlutningen på dagen, helst framför någon bra film hemma i soffan ;) Och sedan ett långt, varmt bad och en bra bok på det.

En av Ljubljanas skyskrapor. Lite New York-känsla där ja :) (läs mitt förra inlägg om jämförelsen mellan New York och Ljubljana ;) Det här tror jag är hotell/lägenheter.

Köpte världen mysigaste tröja häromdagen (jag vet att jag säger det varenda gång jag köper något nytt) - men den här kammar verkligen hem första priset.


Min systers kompis från Sverige (japp, från Göteborg - det är därifrån man ska vara liksom ;) är och hälsar på i Ljubljana och Portoroz i en vecka. Han började sin första dag här med tårta på sängen som min syster fixat i ordning - han fyllde nämligen år igår. Och jag har inte ätit sachertårta på säkert flera år! Gott minst sagt!

Lunch på restaurang Meta in Bazilika i närheten av universitetet. Ett inlägg om den restaurangen kommer upp snart. För detta måste jag bara rekommendera till precis varenda en av er/oss alla skaldjursälskare som finns därute!

Som sagt, väldigt dålig på att ta med mig kameran när jag är ute och ränner. Har hänt så mycket under den senaste veckan och utan bilder kommer jag knappt ihäg allt. Igår lyckades jag i alla fall (av misstag) att hamna mitt i smeten av en stor internationell cykeltävling som hölls i Ljubljana - proffsnivå alltså! Kul att kolla på, mindre roligt att hamna på nyheterna följande dag... varför lyckas jag alltid ställa mig framför kameran?? Har både varit med på nyheterna ett par gånger - och i en film, men det är en annan, ytterst underhållande historia som vi får ta en annan gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0