meta & bazilika


Här kommer alltså ett het tips för alla er i Ljubljana eller för er som planerar att besöka denna stad.
Underbara sallader med diverse tillbehör såsom skaldjur och en speciell vinäger, pasta med krabba i gräddsås eller grillad bläckfisk - och ljuvligt goda pizzor med ostron, scampi, crabfish etc. hittar ni hos Meta in Bazilika.
Det finns så otroligt många bra, mysiga, lyxiga och annorlunda restauranger med utsökt mat från hela världen i Ljubljana, så jag har helt enkelt bestämt mig för att tipsa om dessa lite då och då när jag ätit något riktigt, riktigt gott ;)
Först ut är alltså Meta in Bazilika, som ni hittar på Rimska cesta 25 a, Ljubljana. Slå in adressen på GPS-en på mobilen så hittar ni lätt ;) Vi brukar göra så, mina kompisar och jag att när vi har hittat något bra ställe så skickar vi adressen till varandra och kollar sedan upp på GPS-en var exakt restaurangen/baren/caféet är lokaliserat i stan. Det gäller att dela med sig av sin kunskap och speciellt heta tips ;)


Vi var först på restaurangen, eftersom klockan inte ens var 12.00 (hade lite bråttom till annat) - och dessutom satt vi ute trots att det var rejält kallt idag - så detta är anledningen till varför det ser så tomt ut på bilderna!
Jag åt en sallad bestående av olika sorters sallader, skaldjur och en härlig vinäger - ville nästan äta upp det som blev kvar på botten med sked efter att salladen var uppäten :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilket mysigt ställe! Synd att sambon inte gillar skaldjur men jag älskar! :P

2012-06-10 @ 18:02:02
URL: http://hannaedman.blogg.se/
Postat av: Karin

Find bilder du tar:)

2012-06-11 @ 02:48:24
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0