the sea


Vi tog en promenad ner till Piran, när vi ändå var hemma i Portoroz (känns så konstigt att "hem" är på tre ställen, två länder - man kan ju tycka att jag borde vara van vid detta, eftersom det här varit så sedan jag föddes - men ändå är det alltid svårt att bestämma sig för vilket av dessa tre ställen som är hem nr.1! Så när jag säger att jag ska hem, så frågar alltid de som känner mig vilket hem jag tänker på just då! Och så får vi inte glömma den klassika repliken.
"Jag åker hem om två veckor, är hemma från juli till september, och sedan åker jag direkt hem igen". Dvs, jag åker till Sverige, stannar där över sommaren och åker till Slovenien direkt efter :D

Här har ni i alla fall lite bilder att kika på. Just den dagen var det en otrolig fin dag trots alla mörka moln över oss. Borta mot Venedig syntes tornadon som drog över staden - och vi hade faktiskt planer på att åka dit en snabbis just den dagen...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0