härlig stund


Hemma igen efter en härlig stund i Tivoli parken med min syster. Strålande sol, varma grader, en rask promenix, god mat, mysig uteservering vid dammen, fotostunder... :) Lite svårt börjar det bli att smälta det faktum att jag snart åter är på svensk mark - fast bara över sommaren - vill stanna kvar i Ljubljana liiiiite liiiiite till, vill åka ner till kusten bara några gånger till, vill spendera ännu mer tid och skapa ännu fler roliga, pinsamma, oförglömliga minnen med "folket" i Ljubljana och Portoroz. Vill så mycket - men timmarna och dagarna räcker tyvärr inte till för allt.
Måste verkligen se till att njuta av livet mellan tentan och sommarjobbet till max - totalt två veckors ledighet att göra vad vill på!

Jag vill åka upp till de slovenska Alperna och andas in frisk alpluft. Jag vill åka till Fiesa (en "lagun" i närheten av Portoroz) och spendera en hel dag där. Jag vill börja segla igen och känna den ultimata friheten. Jag vill snorkla och bli rädd för jättekrabborna. Jag vill äta chockblå glass varenda dag och undra precis hur många kemikalier jag fått i mig. Jag vill grilla hos mormor och morfar och umgås med familj, släktingar och vänner. Jag vill besöka djurparken i Ljubljana och klappa kameler, lamm och får. Jag vill gå på bio och trycka i mig så mycket popcorn som jag bara orkar. Jag vill blicka ut mot havet och solnedgången och känna vinden dra igenom mitt hår.
Jag vill... så mycket, för mycket!







De två första fotografierna är tagna av min syster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0