fredag igen


Morron! Eller morgon och morgon, klockan har precis passerat 13:30 ser jag nu.
Den här dagen började i alla fall vid 7.30 med en promenad genom gamla stan med en coffee-to-go i näven tillsammans med Petra. Det har blivit vår tradition; frukost + promenad i gamla stan + pladder på hög nivå på fredagar :) Kommer sakna detta när jag åker till Sverige om bara några veckor (två och en halv närmare bestämt!)

Vidare till universitetet för terminens sista svenska - jag vet att jag skrev det igår också, men jag är inte riktigt mig själv just nu, med all den här stressen inför tentan, allt som ska göras innan jag åker tillbaka till Sverige, sommarjobbet i Sverige, planer inför hösten etc etc. Det tar på krafterna kan jag tala om. Big time!

Hur som haver, fick idag rekommendationsbrev/vitsord/arbetsreferens från Universitetet i Ljubljana, i och med att jag assisterat/vikarierat/haft föreläsningar där de senaste åren - känns awesome att ha det svart-på-vitt, so to speak! :)

Nu är jag hemma en vända, och ska snart dra på mig lite bekvämare kläder och converse. Sedan drar jag med mig min syster, min kamera och min studiebok till Tivoli Parken för lite mat (våfflor) och förhör (min syster ska kolla exakt hur mycket jag (inte?) kan :)
Antar att kvällen sedan kommer att spenderas med huvudet i boken - om det sedan blir i ett vaket tillstånd eller inte återstå att se!





För er som undrar så har jag och Petra en liten privatkurs i fotografering, så jag får helt enkelt ställa upp som modell - vilket känns lite obekvämt när en miljon japanska turister går förbi OCH också tar kort på mig! Det har hänt alldeles för många gånger nu - t.ex i London! Vi ska INTE gå in på några detaljer kring detta, fråga mina föräldrar och syskon om händelsen - och ni kommer få er ett gott skratt kan jag lova! Själv har jag fortfarande inte riktigt kommit underfund med vad exakt det var som var så roligt just då, förutom att jag såg ut som ett stoppljus i ansiktet vill säga. Undrar hur många personer som jag sett DEN bilden i Japan???
Och enligt vissa "kloka" personer så skulle jag ha ett väldigt passande namn om jag nu vore indian; hon-som-inte-vill-titta-in-i-kameran... eh, kan ju hända att det stämmer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0