morgonstund har guld i mund


Rubriken säger väl allt, morgontimmarna är guld värda! Uppe med tuppen, eller t.o.m före tuppen idag. 6:30 och jag var redo. Ni vet en sådan dag då allt går bra? Man vaknar upp pigg och glad, tittar sig i spegel och märker att en god natts sömn var precis vad hyn och håret behövde, och att de perfekta klädesplaggen för dagen ropar ditt namn inne från garderoben, inget "jag har inget att ta på mig"-tänkande.
Och att man sedan med lite skön musik i öronen, precis lagom temperatur ute, riktigt frisk luft och härlig morgonsol istället för att ta bussen in till centrum, promenerar de där tjugo minuterna tillsammans med alla andra kostymnissar och kavajgummor och bara betraktar det hektiska storstadslivet omkring sig - då den är som allra allra bäst!
Att sedan träffa en av sina bästa kompisar, som man kan berätta allt för, ta en coffee-to-go och forsätta promenera genom gamla stan tills man till sist sätter sig ner vid stadsfloden, smuttar på det varma kaffet som är så gudomligt gott just tidigt på morgonen, och bara pratar om allt mellan himmel och jord, skrattar, spanar in alla andra morgonpigga människor och bara har det allmänt bra :)
Och att sedan strax efter nio bege sig till universitetet för att lära ut lite svenska, och därefter hem för att packa väskan inför en helg nere vid kusten...

Vad kan jag säga annat än att DET HÄR är en bra dag, och en bra start på helgen :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0