precis såhär bra har jag det


Mot alla odds fick jag till slut tummen ur, och fixade till mitt halvsjuka jag på rekordtid, närvarade på föreläsning om Strindberg på universitetet - och spenderade därefter kvällen i Tivoli Parken med Petra. Tivoli Parken skulle kunna vara Ljubljanas Central Park, fast betydligt mindre!!
Vi tog en promenad genom den östra delen och installerade oss sedan på caféet vid dammen, där ankor och svanar flyter fritt omkring, grodor hoppar upp och ner på näckrosorna och småfåglar flyger ovanför huvudet. Rejält med folk var det idag också, men vi fick ett litet bord precis intill dammen - och beställde in våfflor med nutella, jordgubbar, kaksmulor och valnötter! Himmelskt - men jag orkade bara halva, så otroligt mättande!
God mat, vacker utsikt, värmande solstrålar och fint sällskap - kan det bli något annat än en perfekt fredagskväll??



Såg nyss när jag väl hade överfört dagens bilder till datorn att jag tyvärr inte fick till någon bra bild på varken den vackra dammen eller den mysiga uteserveringen - ska återvända dit snarast möjligt och knäppa några bilder, så ni själva får se hur härligt det ser ut :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Så vackert det verkar, där skulle man gärna vilja vara nu! :)

2012-05-22 @ 23:36:44
URL: http://hannaedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0