en vanlig dag


Fördelen med att gå på museeum med en syster som pluggar konsthistoria är att man lär sig så ofanltligt mycket om varje målning och skulptur. Vi strövade runt i en timme och beundrade slovensk konst från 1200 till 1800-talet, och jag kan definitivt tänka mig att besöka stället snart igen! :)
Dessvärre fick man ju inte fota där inne, så jag har inga bilder att visa er hur vackert både konsten och salarna är!

Jag har alltid gillat att gå på museer, och måste väl erkänna att jag ändå besökt ganska många olika sådana, de flesta bra och fascinerade - och vissa där konstigheten inte hade någon gräns.
De flesta i Göteborg under grundskole- och gymnasietiden, Picasso och Dalí i Barcelona, ett med vackra galsskulpturer i Venedig samt Guggenheim och Metropolitan Museeum of Art i New York - och många fler i Norwich, London, Danmark, Tyskland och Stockholm - ja, listan kan göras lång, kommer knappt ihåg hälften! :)

Efter den privata konstlektionen och en bit thaimat, är jag nu åter på plats hemma och ska ta tag i pluggandet igen. Vi hörs!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0