hotter than fire, cooler than ice


Ursäkta mig, men nu kommer ett konstigt inlägg! Så här en vecka kvar till skräcktentan - så är både jag och alla jag känner som pluggar helt slut i skallen. I vår lägenhet tävlar jag och mina syskon om vem som kan sucka högst och längst, vem som kommer att hoppa ut från fönstret (3 våning) med huvudet före först, exakt på vilket sätt vi ska göra oss av med studiematerialet såfort tentorna är förbi...
Vi lyssnar på fjortismusik, drar skämt som absolut ingen fattar - inte ens den som står bakom skämtet, säger "vaaaa?" såfort någon tilltalar oss... allmänt konstigt är det den här tiden på året!

Tar man då ett steg tillbaka, "ut ur sig själv" så att säga och granskar hela den här situationen som en vanlig åskådare så ser man att vi är omogna, barnsliga, löjliga, stressade, sura - och det spelar ingen som helst roll hur gammal man är - vilket leder till ett beteende man i efterhand inte är direkt stolt över!
Men jag måste ändå erkänna att jag försöker att inte stressa upp mig alldeles för mycket, försöker vara lugn och mogen, allt det som förväntas av mig faktiskt! Kan jag så kan jag, kan jag inte så är det väl inget mer med det - man kan bara göra sitt bästa!

Och förutom att släga ur mig den ena konstiga kommentaren efter den andra (or so I´ve been told) - så är det här min favoritlåt just nu - vilket bara bevisar i vilket stressat tillstånd jag är i just nu :)  
Inget ont om artisten - men är det något han verkligen bemästrar så är det THE dancemoves!
När jag är som mest stressad och nervös skulle jag helst av allt röra mig genom livet och den stressade/nervösa situationen precis som Eric Saade gör i den här videon - vet inte varför dock, har bara fått för mig att jag skulle vilja det!
Riktigt, riktigt SUPERCOOLT!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0