we need to take it back in time, when music made us all unite


Idag har jag pluggat, besökt min frisör för lite färgning (bara till min naturliga hårfärg, eftersom solen det senaste, speciellt månaden vid havet "förstört/blekt mitt hår" och lite hårbottensmassage, eller skalp- och hjärnmassage som min kompis säger. Vad det nu heter så är detta nog det bästa som finns! Jag skulle kunna sitta i stolen i evigheter och bara önska att massagen aldrig tog slut. Så sköööööönt... så skulle jag vilja starta varja dag!
Väl i frisörsstolen passade jag på att plugga, och min frisör tyckte att jag var så duktig att jag fick en... godisklubba! Nädå, jag fick rabatt istället ;)

Eftermiddags- och kvällstimmarna spenderades på universitetet med svenska.
OCH! Vi här i Ljubljana har alla varit med om en liten-liten jordbävning på morgonen. Låg fortfarande i sängen när jag kände ett lättare skalv, men jag tänkte inte så mycket på det - trodde mest att det var min bror som hade för sig något konstigt fitness-trick i lägenheten... men senare fick jag höra att det faktiskt var en jordbävning - men som sagt absolut ingenting och onödigt att ödsla ord på ;) Fast det var faktiskt tal om att vissa byggnader som ligger på de mer jordbävningsfarliga områderna i Ljubljana fick evakueras...

Har också fått jobbschemat för sommaren. Nu gäller det bara att hitta lite luckor i kalenderna och fylla dem med roliga aktiviteter, utflykter, myskvällar etc ;) Den har sommaren ska bli speciell har jag lovat mig själv! ;)
Lika mycket jobb som lediga dagar att göra vad man vill på. Lika mycket träning (ska börja, den här sommaren vill jag verkligen ta tag i tennisen, badminton, kanske börja springa - har blivit inspirerad av min bror - fast 150 km om dagen kanske inte riktigt är min grej! ;) som "slapparstunder" ute i solen eller i soffan framför en bra film. Lika mycket frukt, grönsaker och vatten som skräpmat, som är allra godast just på sommaren... ja ni förstår, BALANS i livet! 




Haha, jag höll på att skratta ihjäl mig när jag så de här bilderna. Svårt att vara fotogenisk direkt på morgonen, det där kaffet behövs verkligen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0