IF I DID FOR YOU WHAT YOU DO FOR ME

POSTED NOVEMBER 24, 2012
 
 
Idag slog det mig äntligen. Det är en månad kvar till jul, tre veckor kvar till Sankta Lucia firandet i Ljubljana. Japp, jag ska vara Lucia i år igen - dessutom är jag en av organisörerna också, och har en hel lista på allt som måste göras tills dess - som jag inte ens vågat kolla igenom än - bra där! Blir lagom stresssigt om en vecka eller två!
Men "vår" gitarrist och solist har bekräftat att han vill och kan vara med i år igen i alla fall ;) Får inte glömma att bocka av det!
 
Och en vecka kvar till första advent. Ta fram allt julpynt som gömmer sig någonstans i lägenheten - varför inte lägga allt på samma ställe kan man ju fråga sig!
Införskaffa kakor och te (inte vanliga, det måste vara speciella Christmas-edition grejer, annars räknas det inte), besöka kyrkan, gå på julmarknad, ha vår traditionella första-advent-frukost (något som jag och min syster startade för tre år sedan), titta på Home Alone och beställa hem taquitos (även det en ny tradtion), äta julpankakor till lunch på Romeo, shoppa på CityPark och avsluta med bakelser på caféet... what else?? Oh, just det! Alla julklappar som måste köpas, packa ner allt som ska följa med till Sverige, själva resan till Sverige, åka ner till kusten och hälsa på mormor och morfar en sista gång innan jul - och inte att förglömma:  a l l t   s o m   m å s t e   b l i   k l a r t   p å   u n i v e r s i t e t e t - alla hemuppgifter, uppsatser, redovisningar, allt som måste göras och lämnas in innan tentorna sätter igång i slutet av januari....
N-ää-ee! Jag är redan nu innan den här "merry-go-round" redo att spendera dagarna framför brasan, men en liten hund i knäet, en bra bok i ena handen och en kopp te i den andra!
 
Jag känner nu att jag allt får ta en dag i taget - annars kommer hjärnan att logga ut!
Nu, en lugn lördagseftermiddag ska jag sätta igång med mitt största intresse och det jag har hållit på att sysselsätta mig med de senaste åtta veckorna - plugga, och känna mig supersmart den ena sekunden, fortsätta till nästa stycke/uppgift och känna mig helt dum i huvudet.
Ah, ja - happy thoughts! ;)
 
photo by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0