IT´S JUST YOU AND ME

posted on NOVEMBER 10TH, 2012
 
 
Måste göra en lite paus från alla hemuppgifter :) Kollade lite i mina album och hittade en massa stand-by photos. Bland annat på pastasalladen ni ser på bilden ovan.
 
Jag började med att steka zucchini och röd paprika i olivolja - och kokade pastan. Jag hällde de steka grönsakerna och pastan i en stor skål, blandade i lite (okej, ganska rejält med) färsk persilja, små bitar av fetaost och ananas. Kryddade med peppar och malen chili. Toppade med smulad fetaost.
And that´s that folks :)
 
Ganska många gånger hinner eller orkar jag inte att slänga en bit saftigt kött, fågel eller fisk i stekpannan, göra underverk av potatis, trolla fram en löjligt läcker sås och förvandla tråkiga grönsaker till godis - och i sådana fall får det gärna bli en snabb, lätt och enkel sallad istället ;) Imorgon däremot har jag bestämt mig för att kavla upp ärmarna och skapa en traditionell söndagsmiddag a la Martha Stewart-style! Om jag blir färdig med alla hemuppgifter idag vill säga, annars får det bli att hälla kylskåpets innehåll i en stor skål och röra om - eller lite hederlig takeout! Längesedan jag åt thaimat...
 
photo by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0