WALK THESE HALLS ALONE

posted on NOVEMBER 9TH, 2012
 
 
Ni anar inte vilka fantastiskt fina höstdagar vi har haft i några dagar nu. Idag sken solen klockan 7.00 på morgonen - annars brukar Ljubljana var täckt i en dimma som först framåt lunchtid brukar lätta och ge plats åt solen. Det är så underbart ute just nu - alla löv glittrar och de gula är som guld på trädtopparna, solen värmer medan alpluften kyler, folk springer runt i mysiga, tjocka koftor och pullovers med coffee-to-go i händerna, caféerna är fulla (både inne och ute)...
 
Själv ska jag ta på mig en varm och tjock pullover och sedan promenera in till centrum, köpa någon god smörgås och varmt kaffe på Bakwerk, ta en sväng runt i stadsparken, kika i lite affärer, eventuellt möta upp en kompis för en snabb fika (seriöst, när man säger en snabb fika här i Ljubljana så betyder det verkligen en snabb fika - man kan avverka en kopp kaffe och småprat på blanka fem minuter!) Man ses ju ändå så gott som varje dag ;)
 
Ikväll ska jag bort till den nya sportsarenan och kolla på basket igen med Polona och hennes syster (det är vi tre, basketfreaks ja ;) Kvällens match står mellan Ljubljanas Olimpija och Spaniens Real Madrid ;)
Jag kommer att heja på Real Madrid - men eftersom vi kommer att sitta på Olimpijas sida så får jag göra detta lite diskret - som att le inombords till exempel :)
Blir nog en bra fredagskväll den här veckan!
 
Ha en fortsatt trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0