LOOKING OUT FOR EACHOTHER

POSTED ON NOVEMBER 12, 2012
 
 
Starbucks-koppen är min systers som hon köpte i Budapest. Själv var jag en stammis på Starbucks när jag var i New York - vi brukade dividera hurvida vi ville ha det här eller det där eller kanske det tredje eller det fjärde i flera långa minuter fyra gånger om dagen - frukost, lunch, eftermiddagsfika och middag ;)
Mitt favorit Starbucks var ett i Soho - supermysigt med en tegelstensvägg, utsikt ut mot en av de mest smockfulla gatorna under rusningstrafik i NYC, shopping på hög nivå  - och där jag åt den bästa morotskakan jag någonsin ätit. Försökte att få till en sådan hemma hos mina föräldrar i Sverige, men let me tell you, mina baking-skills kommer inte ens i närheten av Starbucks!
Det första vi gjorde när vi kom till New York klockan 01.00 på natten, mitt i en ordentlig storm var att ta tunnelbanana till Times Square (vi bodde tio minuter bort) och letade upp ett Starbucks café direkt. Där drack jag min första (av väldigt många) strawberry frappuccino ;)
Och när vi kom upp från "underjorden" och mötes av alla flashing lights från alla håll och kanter, musik och så mycket folk - ja, då visste vi att vi levde på riktigt, vi var en del av världen, vi befann oss mitt i centrum, allt kretsade kring oss och NYC ;) Måste ta mig till Tokyo någon gång också...
 
photo by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0