EDGE OF GLORY

posted on OCTOBER 23RD, 2012
 
 
Ja, man kanske kan fråga sig vad exakt jag gör på den andra bilden, den till höger. Vet knappt själv vad jag höll på med - men tyckte den blev ganska bra när jag väl hade redigerat den - så därmed får den sig en plats här på sidan ;)
 
Äntligen är jag hemma. Jag älskar spanskalektionerna - vår professor är så himla skön, det kanske jag har nämnt innan. Tycker speciellt om hennes avskedsfras. När det är 5-10 minuter kvar sätter hon sig vid katedern, börjar läsa i sina papper, vi studenter sitter under tiden helt knäpptysta, tittar och väntar. Helt plötlisgt tittar hon (professorn) upp och säger: "men stick hem då!" Och sedan blir det en jäkla fart på oss, haha.
Hon är den sortens professor som man vågar ställa dumma frågor till,  som kan skapa gemenskap i klassen så att ingen är rädd att göra bort sig inför de andra, som är strikt men aldrig otrevlig, som har en stor dos humor - och utropar  "fortare", "oh, vad ni är tröga" och "perfecto"  minst en gång i minuten, helst alla tre i samma mening.
Nä, det går inte att beskriva henne med ord - allt jag kan säga är att jag varje vecka ser fram emot hennes lektioner - inlärningen blir till en lek, och vi skrattar hela tiden åt oss själva såväl som åt varandra.  
 
Och en liten parantes, Jag fick 9 på förra veckans hemuppgift, den som jag skickade in igår (betygskala 6-10). Min andra 9:a på raken :) Men! Jag är fortfarande rejält sur för det där angående boken!
 
Ok, ni får ha en fortsatt trevlig kväll. Själv ska jag tillsammans med min syster smaska på tortillas och kolla på några avsnitt av American Horror Story (säsong 1). Har tappat räkningen på hur många gånger jag sett den vid det här laget. Älskar den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0