FIND YOUR GREATNESS

posted on OCTOBER 22ND, 2012
 
 
I samband med att jag skickade in min hemuppgift för en liten stund sedan tittade jag också till listan över böcker som vi ska välja och sedan skriva en akademisk uppsats om. Jag valde Never Let Me Go som fösta val, The Children of Men som andra och Lord of the Flies som tredje. Min professor har tydligen bestämt att jag ska svettas med Lord of the Flies. Seriöst??? Först satt jag och bara stirrade på skärmen i några minuter och sedan kom allt det där som man helst av allt inte ska skriva men som börjar ungefär såhär: vad i helv....jäv...fanskap... och hela den där vackra ramsan!
Hur som helst, så att jag skitförbannad just nu. Han lovade att vi skulle få vårt första val om vi var först - försten till kvarn verkar tydligen inte gälla för mig! Därför valde jag Lord of Flies som trejde val - eftersom jag trodde att jag skulle få mitt första val, jag räknade med det! Hade jag bara vetat...
 
Never Let Me Go är en bok som innehåller något som jag verkligen brinner för (ok, kanske lite överdrivet!) och där jag har en tydlig ståndpunkt, och verkligen kan backa upp mina argument!
Men Lord of the Flies.... snälla! Den boken läste vi skolan.... i femman... femman är mellanstadiet för guds skull! Jag måste alltså läsa en "barnbok"... på universitetsnivå! Allvarligt talat?? Och vad fasiken tror professorn i fråga om mig?? Att jag inte klarar av något tuffare??
Det här kommer att ta en bra tid att smälta...
 
Som jag nämnde innan, hemuppgiften är inskickad och tydligen kommer det att finnas massor med fel i den - varför inte liksom? Tror nog att jag ska haka på några av studenternas filosofi, som lyder kort och gott: alla är ute efter mig!
Och varje måndag är likadan. Sitter och filar på hemuppgiften under dagen, skickar in den på kvällen - and after I go bananas! Snälla bli inte rädda - det är inte så att jag totalt får ett psycho-breakdown - utan det är mer att jag sätter mig och kollar på någon skräckfilm eller serie.Jag vet inte varför, men ju hemskare det är desto bättre mår jag - och nu pratar vi om spöken och monster, INTE om några sadistiska filmer med rubbade människor!
 
Och bara för att klargöra någonting. Jag är inte den typen av student som råpluggar några dagar innan tentan och sitter natten innan med 50-pack cigaretter och halva Dominikanska republikens kaffeproduktion - jag är heller inte den som gråter, får en bipolär breakdown, okontrollbar panikattack eller försöker läsa igenom en 500-sidor lång studiebok på tre sekunder, fem minuter innan tentan. Jag är inte heller den som kastar mig över pappret som fort jag får det framför mig, skriver så att det ryker och suddar så att det går hål i pappret. Och jag är absolut inte den sortens student som efter tentan springer hem och sedan vegeterar i några dagar.
 
Jag gör upp en studieplan, pluggar lite varje dag och börjar i god tid, går aldrig igenom mina anteckningar precis innan det är dags att halshuggas...eh, dags för tentan menar jag - jag sover extra många timmar natten innan, dricker 2 dl vatten två timmar innan, och lyssnar på min favoritmusik en kvar innan. När jag får pappret läser jag igenom frågorna, tittar runt, gör upp en "plan" och börjar därefter skriva - och när det är över går jag och gör någonting roligt :)
Jag blir aldrig nervös - kan jag så klarar jag det, kan jag inte så är det mitt eget fel!
I go with the flow!
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0