GOT NO REASON

posted on OCTOBER 28TH, 2012
 
 
Ni skulle bara vet hur   o t r o l i g t    glad jag blir av alla era kommentarer. Har suttit och lett för mig själv hela kvällen - folk här hemma började ju undra om allt var som det skulle med mig :) Det är verkligen de där små sakerna som gör skillnad, som betyder någonting. Ett snällt och värmande ord, en lätt puss på kinden av någon man tycker om, en enda liten blomma som säger mer än tusen ord, ett leende och ett blygt ögonkast - detta är det finaste man kan "få" :)
 
Eftermiddagen och kvällen den här söndagen har jag spenderat inne i lägenheten - medan det snöat utanför. Ätit lite gott (och onyttigt), skrivit, pluggat och städat.
Vilken tur jag, eller vi rättare sagt, hade idag. Snö innan maraton-loppet, uppehåll under själva loppet - och sedan snö direkt efter igen. Med lite tända ljus, god mat, någonting bra att titta på och snöfall utanför är inte så dumt trots allt. Önskar bara att vi hade haft fler vackra och soliga höstdagar. Sådana som vi hade förra året när man efter morgonens föreläsning tog på sig vantar och halsduk, satte sig ute i solen på en uteservering (Le Petit Cafe) och drack cappuccino, åt soppa och studerade. Eller att med en coffee-to-go ströva runt bland alla vackra gula, orange och röda löv i stadsparken och prata om allt och inget med en vän eller syster :)
Jag hoppas innerligt att vi får några sådana dagar snart...
 
Jag lovar att den här bloggen inte ska bli en matblogg - det börjar luta mot det märker jag nu. Men vad gör man när man både älskar att laga mat, äta den och framförallt att fotografera den?
Jag önskar att jag hade tillgång till ett större kök med en enorm köksö där jag kunde lägga upp alla råvaror som jag själv hämtat ute i mitt grönsaksland - ungefär som min mormor nere vid kusten :) Brukar titta på ganska många matprogram, helst från Italien, Spanien, Sverige, England och Slovenien - där folk bor i de mest häpnadsväckande miljöerna och med de mest otroliga köken och råvaror - speciellt när det kommer till havsmat, som italienarna är riktigt bra på :)
 
På andra fotografiet ser ni en middag jag slängde ihop på tio minuter för ett tag sedan.
Japanska nudlar (ungefär som vanliga, fast helt raka - påminner om spaghetti till utseendet och äggnudlar till smaken) tillsammans med minimajs, purjolök och små bitar av kycklingfilé som jag stekte i olivolja och hällde därefter ner lite asiatisk salsa (Teriyaki tror jag att det heter ;) Hällde över nudlarna i stekpannan så att de fick suga upp salsan lite och blandas med de andra smakerna/ingredienserna. Till sist blandade jag i lite cashewnötter också.
Blev ju riktigt bra det där! :)
 
photos by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer
Postat av: Hanna

Så himla fina bilder!
Du är verkligen duktig på att ta bilder :)

2012-10-29 @ 07:29:20
URL: http://hhaa.blogg.se
Postat av: Sofia Sandin

vad fina bilder! ljust och fräscht, passar till bloggen!
kram

2012-10-29 @ 09:07:39
URL: http://iprecious.blogg.se/
Postat av: Sara Stolth

Älskar din blogg!!

2012-10-29 @ 09:43:28
URL: http://leion.blogg.se/
Postat av: K I M M Y △

Måste bara säga att jag tycker din blogg är jätte härlig! Älskar hur du har din layout och dina bilder är jätte fina!

2012-10-29 @ 09:50:18
URL: http://kimmily.blogg.se
Postat av: Fuppi

Super fina bilder du tar! :D

2012-10-29 @ 11:18:57
URL: http://fuppi.blogg.se
Postat av: Sanna Johansson

Super fina bilder! Vilket objektiv använder du dig av? Kram

2012-10-29 @ 12:52:20
URL: http://epiicsmile.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0