LIKE DIAMONDS IN THE SKY

posted on OCTOBER 16TH, 2012
 
 
I brist på annat material får ni här lite instagram-bilder från september och oktober. Då ska vi se här :)
Jag hemma i Portoroz, Ljubljana och min väg till universitetet, spanska Vouge i väntan på mat, hotell i Portoroz, nya höstskor, Italien, exotiskt fruktmix bestående av mango, ananas och kokos, strandpromenaden i Piran, Adriatiska havet, några kloka ord, jag igen, landsbygden i Tyskland, svenskt lösgodis, min namnskylt och tjänstgöringsrapport (jobbet i Sverige), mammas hembakade kanelbulle, mammas gudomliga pizza (och min nu "kraschade" dator), vackra moln i Sverige och sist men inte minst min älskade gosiga hund, Viggo som jag saknar så att jag nästan vill springa tillbaka till Sverige bara för att få krama om honom!
 
Jag ber om ursäkt pa förhand att det kanske är/blir lite väl mycket studierelaterade inlägg :) Men det är så det är just nu helt enkelt. Jag har lovat mig själv att skriva lite om allt möjligt i mitt liv (men inte alltför många detaljer)  och inte endast hålla mig till mat, resor, kläder och musik - för det ar ju bara en liten del av mig. Och när jag kommer att titta tillbaka pa den har bloggen vill jag läsa om "hela mig" ;) Med det sagt kan jag redan nu säga att jag inte kommer att gå in pa for manga detaljer kring varje "ämne " i fråga - eftersom jag ändå inte vill bli alltför personlig.
 
Sedan händer det ganska ofta att jag bara är sugen på att skriva om en sak under en längre tid. Någon gång kanske resor ar det enda jag vill "prata" om här på sidan, eller minnas tillbaka till/se fram emot. En annan gång kanske jag bara tänker på kläder, en tredje att fotografera gamla byggnader i svart-vitt, jobbrelaterade saker, musik som jag älskar, mat som jag äter... ja, ni fattar själva :)
Sedan beror det väldigt mycket pa humöret också. Och jag vet att man helst ska hålla sig till en röd tröd i sin blogg - men for fasiken, det har ar en personlig blogg - och jag kommer att uppdatera nar jag känner för det, och med det som jag vill skriva om :) Simple as that!
Och om jag nu ska håkka mig till en röd tråd, sa får den röda tråden heta: favoritersaker i mitt liv.
 
Men hur som helst. Min professor rättade min hemuppgift och skickade betyget till min sida pa universitetets e-klassrum (det ar där allt händer förstår ni, där vi får hemuppgifter, uploadar och skickar iväg dem till rätt professor, får nyhetsbrev, viktiga noteringar, hittar studiematerial, kan chatta med andra studenter och professorer m.m) - och jag loggade in for en liten stund sedan och såg att jag for bövelen fick en 9:a (betygskala 6-10, remember? ;) Höll nästan på att skrika rakt ut, och sedan krama personen vid datorn brevid - men jag räddade situationen genom att bara dra lite pa munnen; yttre lugn.
 
Nu är jag mer än taggad for en spanskalektion pa 2,5 timmar :) Inget kan förstöra mig dag idag! Jag sa ju att den här dagen skulle bli bra ;)
 
Förresten, vad kallt det var i Ljubljana idag! Nästan så att man skulle ha behövt ta på sig en jacka - men bara nästan ;) Och enligt meterologerna kommer vi att ha strålande solsken och cirka 18-23 grader fram till helgen. Oh yeah!
I veckan ska jag ut och fota i parkerna, synd bara att trädens blad inte riktigt förvandlats från vårens och sommaren gröna färger till de där underbart gula, orange och röda nyanserna som bara hösten kan bjuda på.
De där färgerna som jag och min kamera älskar så mycket :)
 
photos by me
taken with Samsung Galaxy Ace

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0