MUST HAVE LOST YOUR WITS

posted on OCTOBER 23RD, 2012
 
 
I natt sov jag hos min syster, i hennes säng. Och eftersom hon visste att jag var lite nere tryckte hon tidigt på morgonen sin Iphone i ansiktet på mig - och där kunde jag läsa morgonens första sanning, det vinnande budskapet. Ni ser den på mellersta bilden. Hur sant är inte detta på en skala?? Ok, inte för att man ska "skita" i precis allt, det finns många saker i livet som man helst av allt ska se allvarligt på, kämpa med och verkligen försöka att inte trassla till.
MEN! Man ska inte ta livet på för stort allvar. Vi föds, vi lever, vi dör. Simple as that!
 
Man ska inte ta sig själv på för stort allvar, man ska göra det man tycker är kul och brinner för, man ska tycka, tänka, göra det som känns rätt, man ska gå sin egen väg och man ska försöka göra varenda dag, varje minut speciell och minnesvärd.
Men allra helst ska man hitta något postivit i allting, leva i nuet och ha roligt med allt man gör :) 
Och stöter man på motgångar ska man se dem som ett stort prov - som man ska klara av med högsta betyg - eller en strid - som man ska ta sig vinnande ur.
Det är motgångarna som formar oss - och sakta men säkert leder oss till framgångarna!
 
På sista bilden ser ni min bokhög - som jag ska ta mig igenom, deadline: 24 december.
Dracula, Dorian Gray och Geisha har jag läst en gång/ett par gånger innan - men de måste läsas om för det är så fantastiskt bra böcker :)
Jag skippade all chic-lit den här gången - och ska frossa i dem i vår/sommar istället. Har en hel del på lager.
 
På hösten tycker jag att biografier, klassiker och lite "tyngre" böcker passar bäst - speciellt om man sitter på något café, men en kopp varm choklad/cappuccino i ena handen och en bra bok i den andra.
Och på sommaren älskar jag att sitta under solen och försvinna i en bra och lätt chic-lit.
 
photos by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer
Postat av: CJ

Fina ögonblicksbilder.

2012-10-29 @ 10:37:07
URL: http://cjs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0