THIS TIME

posted on OCTOBER 29TH, 2012
 
 
Åh, vad kallt det är - men solen lyser i alla fall, och kommer att göra det  fram till onsdag, då det verkar bli snö igen. But don´t fear - det gör inte mig någonting eftersom jag ändå drar ner till kusten på onsdagmorgon. Ska bli så skönt! Lite varmare grader, havet, strandpromenaderna, havsmaten, italiensk TV, lugnet...
 
På tal om kyla. Ett par vantar slank ner i väskan tillsammans med allt annat som har bosatt sig där inne. Seriöst, när man bor i en storstad och springer från ena sidan av stan till den andra - ganska onödigt att ha bil här eftersom det ändå inte finns någonstans att parkera mitt i centrum - så trillar en och annan "viktig" pryl ner i väskan. Förutom collegieblock, studieböcker, en stor pärm och en massa pennor så har jag även lyckats att få ner saker som ett dussin läppbalsam (alla med olika smaker), plåster, skotejp, huvudvärkstabletter, en liten vattenflaska, tuggummi, handkräm, paraply, hårborste, hårnålar, puder, handgel, läsglasögon, solglasögon, energibar x2, en bra pocketbok... - och så de där andra sakerna som plånbok, kalender, mobiltelefon, MP3-spelare, nycklar, och eventuellt min lilla notebook och systemkamera... Baglady next eller vad!
I fall ni nu undrar så är det ingen sportväska jag hänger över axeln varje dag, utan en normalstor handväska.
Och har ni märkt att man sällan behöver alla de här sakerna när man väl släpar med sig dem - men såfort man bara tar pärmen och studieböckerna under armen och stoppar nycklar, pengar och mobil i fickan - då minsann, då är man i stort behov av allt man lämnat hemma!
En av de absolut bästa sakerna jag vet är att slippa bära på en väska genom stan - bekväma skor och byxor, en over-sized pullover, solglasögon och en mobil i handen, hörlurar i öronen och en lagom varm/sval vår/höstdag i Ljubljana.
Det är grejer det!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0