HUNGRY EYES

posted on SEPTEMBER 18TH, 2012
 

När mina föräldrar kom hem från sin sju veckors långa semester passade jag på att tillaga en av mina favoriter. Trots att jag inte är någon "kött-människa" och har varit vegetarian under en kortare period i gymnasiet, så skulle jag kunna äta hur mycket som helst av detta; köttfärs- och grönsaksfyllda totrillas med gräddost. Jag skriver inte ut några mått eftersom man får gå efter sin egen smak, det man gillar tar man mer av helt enkelt :)
 
Jag börjar alltså med att steka köttfärsen tillsammans med lite smör, hackad lök och pressad vitlök, och tilsätter sedan när färsen fått en fin färg fint skuren purjolök och skivade färska champinjoner, rivna morötter, en burk hela tomater (med sås) som jag delar i mindre bitar och kryddar sedan det hela med salt, peppar, kummin, paprikapulver, cayenne och oregano. Sedan får detta puttra under låg värme under några minuter. Allra sist häller jag i en påse salsa och rör om ordentligt. Därefter lägger jag köttfärsblandingen på tortilla-bröd, rullar ihop dem, lägger dem i en ungssäker form och strör över riven gräddost och delade coctail-tomater. Sedan får detta gräddas mitt i ugnen i 15 minuter på 220 grader.
Till detta passar en het salsa och en fräsch grönsallad, t.ex isbergssallad, coctail-tomatergurka, rädisor och kryddiga cashew-nötter :)
Super enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0