IF YOU HOLD MY HAND I WILL TAKE YOU AWAY

posted on SEPTEMBER 4TH, 2012
 
Tro det eller ej, men jag börjar faktisk vänja mig vid all regn och blåst från alla håll och kanter - för så har vi nämligen haft det i ett par dagar nu, den enda ljusglimten är kvällarna när det spricker upp och solen tittar fram en stund. Men då är det absolut ingen bra idé (tro mig!) att sätta sig ute i trädgården, även om solen skiner så är det inga varma grader vi pratar om längre!
Och helt plötsligt, bara sådär är sommaren över - och det är med "tunga steg jag traskar mot årstiden hösten". Kan man vara så knäpp och säga att man längtar, verkligen längtar jättemycket till nästa sommar?!
Och när den väl är här hoppas jag verkligen att den varar längre än vad den gjort i år!
 
Jackan har jag lånat av min syster som lät den stanna kvar i föräldrahemmet i Sverige, där jag befinner mig ett litet tag till. Alla mina höstjackor är i Ljubljana - inte trodde jag att jag skulle behöva dem så tidigt! Helst av allt skulle jag vilja skippa allt vad höst- och vinterjackor heter - men jag antar att när jag väl hittat min "höst-känsla"  så kommer det att kännas alla tiders ;)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0