LET´S GET LOST UNTIL WE´RE FOUND

posted on SEPTEMBER 24TH, 2012
 
 
 
 
 
 
Sådär, då var man hemma i Ljubljana igen. Efter att ha kommit fram natten mellan fredagen och lördagen tillbringade jag cirka åtta timmar i lägenheten med att packa, sova och äta - och åkte sedan iväg vidare ner till kusten för en liten mini-semester över helgen och träffa min morföräldrar och kusin som jag inte sett på hela sommaren:) Hann med både det ena och det andra, favoritsysselsättningen när jag är där nere är alltid tiden i Piran. Jag var där varje dag under helgen (fre.- sön.) och som vanligt hängde kameran över axeln ;)
 
Min kusin, Gregor och jag hade en dag då vi kollade på Formel 1 i Singpore (där han växte upp), filmen Date Night och avslutade det hela med att spela några fotbollsmatcher (Fifa 2012).
Jag var Real Madrid varje gång, och när lag som Southampton och andra på pappret mycket sämre lag började vinna med 10 - 0 började det gå överstyr för min del; Casillas gjorde självmål gång på gång, Kaká låg för det mesta på marken, Cristiano Ronaldo sköt eller sprang ut med bollen utanför plan hela tiden och Sergio Ramos, ja vad gjorde den där snubben egentligen? Han mejade ner alla som kom i hans väg... eller okej då, han j-a-g-a-d-e spelarna och glidtacklade dem, för det mesta sina egna!
Jag skulle ha filmat matcherna - or better yet, vår konversation medan de pågick...
Ok ja, jag tror fortfarande Real Madrid står som slutliga segrare i nästa års Champions League!
 
Förutom detta så hade vi strålande solsken, varmt, behaglig vind och en perfekt start på hösten vid kusten - jag har alltid tyckt att hösten i Piran/Portoroz är det bästa på hela året; temperaturerna, ljuset, vinden och havet som på något sätt bli lite "vildare" och något mörkare :)
 
Och efter att ha tillbringat sommaren i Sverige, och nu helgen vid kusten så kände jag ikväll när det redan började bli mörkt ute och jag steg av bussen på Ljubljanas centralstation mitt i centrum att jag inte är van vid alla skyskrapor, blinkande ljus och folk överallt - och det slog mig att jag kanske behöver semester! ;)
 
photos by me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0