WHEN EVERYTHING IS LIKE A HURRICANE

posted on SEPTEMBER 29TH, 2012
 
Buongiorno!
Sitter här i lägenheten och njuter av en lazy Saturday - helt och hållet solo :) Har ätit frukost, städat, planerat nästa vecka (har fått tag på en kalender som gör mitt liv så mycket enklare ;), kollat igenom fotografierna som jag beställde innan jag åkte ifrån Sverige, och som jag ska göra något med (vet ej vad dock, sätta dem i scrapbooken, på inspirationsväggen, rama in?). Har även gått runt i lägenheten med härlig musik på och organiserat, sorterat och slängt grejer i min garderob och alla hyllor, och trots att jag lovat mig själv att använda de kläder jag har först innan jag köper nya, kunde jag inte hålla mig igår när jag fick syn på en ljuvlig aprikos/rosa skapelse inne på H&M  - och sedan jag kommit tillbaka till Ljubljana har jag inte ens varit inne och kikat på ZARA, och det för att jag inte "får" - om jag inte vill bränna hela augustilönen vill säga ;)
 
Nu har jag precis kollat färdigt på Robin Hood med Kevin Costner (min absoluta favoritfilm sedan jag var en liten kiddo) medan en ansiktsmask och en hårmask fått "göttat" sig i ansiktet respektive håret. Igår tittade jag färdigt på Robin Hood med Russel Crowe (fick titta på den i två omgångar eftersom jag var helt slut i torsdagskväll och pausade filmen efter cirka tio minuter) - och oj, vad BRA den är! Och eftersom jag har haft en hel del kurser i engelsk litteratur på universitetet så tittar jag på sådana här filmer på "ett helt annat sätt", precis som engelska klassiker av Jane Austen, Emily Brontë m.fl.).
 
Ska strax förflytta mig från soffan till köket för att göra iordning en sallad med färska råvaror som jag handlade igår på marknaden på vägen hem - och därefter ska mina walking shoes på och hörlurarna i, och en snabb promenad i strålande solsken och lite kyligare temperatur får avsluta eftermiddagen innan jag spenderar kvällen i soffan med en film och popcorn ;)
Hmm... undrar hur många upplagor av Robin Hood det finns egentligen? :)
 
photos by me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0