CLEAN

posted on JANUARY 20TH, 2013
 
 
Ansiktsprodukter. Fattas gör peeling, ansiktvatten och ansiktsmasker. De här produkterna provade jag på precis innan jul och jag kan säga att jag är mycket nöjd.
Efter en natts sömn eller främst efter en lång dag då jag kan känna (eller inbillar mig att jag känner) hur all förorening, bakterier, smuts och smink "klistrat" sig fast i ansiktet så är en ordentlig rengöring (mild peeling, ansiktsrengöring, ansiktsvatten och en återfuktande kräm) precis vad jag behöver. Känslan av fräsch och ren hy är obeskrivlig :)
 
Jag är alltid mycket nog med rengöringen och sover aldrig med smink, även om jag inte använt smink under dagen rengör jag hyn ordentligt på kvällen. Ibland struntar jag i att använda alla produkter på morgonen och tvättar bara av ansiktet med vatten och smörjar in det med en 24 timmars återfuktande kräm.  
Ansiktsmasker (antigen köpta eller hemmagjorda) använder jag cirka 1-2 gånger per vecka. Likså peeling.
Sedan är det oerhört viktigt för "utsidan" hur "insidan" mår. Tillräckligt många timmar av sömn per natt, flera glas vatten om dagen, frukt, grönsaker, nötter och motion. Att skratta mycket och att umgås med folk och göra saker man mår bra av ;)
 
 
 
photo by me
taken with Nikon D3000

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0