GOT IT ALL WRONG

posted on JANUARY 18TH, 2013
 
 
Hejsan! Efter dagar då jag bokstavligt talat mer eller mindre varit på universitetet från morgon till kväll med föreläsningar, seminarium, plugg med kompisar och sist men inte minst ett stort spanska prov (igår) tar jag nu efter fredagens och veckans sista förläsning helg! :)
 
Första veckan efter minisemestern i Sverige över jul och nyår - och sista veckan innan det månadslånga vinterlovet är nu avklarad. Men tro för all del inte att vi faktiskt har lov under fyra veckor. Faktum är att det är under den här perioden som professorerna "klämmer in" alla tentor och diverse andra deadline-uppgifter. Och alla stundenter längtar faktiskt efter att vinterlovet är över och att allt föreläsnigarna sätter igång igen - för då är vintertentorna förbi och det är flera månader kvar till sommarens tentor. Något som jag har lärt mig nu är att man aldrig ska säga "det är gott om tid" - . det uttrycket borde inte finnas. Flera månader är för lite!
 
Men ikväll ska jag ta det lite lugnare, en kväll fylld med ELLE, Killing Bono, Sophie Kinsella, One Night Only och Diana Vickers.
 
Men ja, under mitt vinterlov ska jag plugga inför tre tentor och skriva/lämna in mitt research/seminar paper. I och för sig hör jag redan nu vad professorn kommer att säga: "it´s too long, it´s too complicated, it´s too boring... "
It´s NOT!
 
photos by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0