IT DOESN´T REALLY MATTER

posted on JANUARY 20TH, 2013
 
 
 
Söndagens lunch.
Håller på att skriva på forsknings-arbetete som ska vara inlämnat om en månad. Ju mer fakta jag hittar desto mer förvirrad och vilse är jag. Ju mer jag skriver desto mindre text har jag - för varje ord går det "bakåt".
Jag har alltid älskat att skriva - men det här suger musten ur mig! Speciellt om har, som jag, blivit tilldelat ett ämne som man kanske inte direkt brinner för (i mitt fall: politik). Men det ska nog gå - bara att få ihop 15-20 sidor, få allt (eller det mesta) att låta vettigt, korrekt och intressant, hålla koll på att källor (CMOS-style), skriva anteckningar/loggbok om hur man gick tillväga gällande insamlandet av all material... ja, bara en månad kvar nu!
Ska troligtvis till professorn om två veckor så att han får granska och komma med synpunkter (dock bara gällande layout och organisationen av arbetet) så att jag kan förbättra det som förbättras måste innan deadline - och då startar bedömningen av det jag skrivit...  haha, jag antar att ni förstår att jag är lite pirrig (läs: panikslagen) gällande allt detta. Jag och alla andra som går samma kurs vill säga - det är det enda vi pratar om.
Och nästa termin så byter vi professor eftersom vi går från academic wirting till academic oral presentation - både positivt och negativt on so many levels!
 
Imorgon åker jag ner till kusten. Tänkte spendera tio dagar där - plugga, skriva, läsa, sola... okej kanske inte det sistnämnda, inte än i alla fall ;) Har inte sett min mormor på jättelänge, sedan morfar gick bort i slutet av november.
Mer planer gör jag inte. Nu är det en vecka i taget. Och så fort alla tentor är förbi och förläsningarna sätter igång igen i mitten av februari ska jagså smått  börja planera min vår ;)
I år ska jag vara mycket mer spontan - och göra en massa roliga spontana saker :)
 
photo by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0