STORYTELLER

posted on DECEMBER 26, 2012
 
 
Det här är en av mina absoluta favoritsaker att göra. Igår satt jag i nästan tre timmar i sträck och bara spelade :) Jag spelade piano i musikskolan under nio år - men det är först nu, under de senare åren som pianomusiken blivit något som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Jag kan inte föreställa mig en värld där jag inte får slå mig ner och känna varenda ton strömma genom kroppen.
 
Annars då? Dagen har tillägnats min kraschade dator - som pappa faktiskt kan laga. Bara att installera ett nytt operativsystem sedan är den som gott som ny. Grejen är bara den att jag måste överföra all musik, alla filmer och ca 25.000 fotografier till nycklar, externa hårddiskar och min nya dator - bara för att sedan överföra allt detta till den gamla, krascherade datorn igen när det väl är fixad. Det här lilla projektet kommer att ta några dagar - har så mycket annat att göra hela tiden att tiden inte räcker till att sitta i några timmar och bara koncentrera sig på detta!
 
Ikväll är det ännu en julmiddag i matsalen med finporslinet, silverbestick och en brasa i kaminen som gäller. På menyn står chicken-curry :) Jag uppskattar verkligen våra kvällar, där hela familjen lagar mat tillsammans vilket senare resulterar i mysiga middagar och intressanta samtalsämnen:)
 
photo by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0