gelato - 06072012


Glass är en stor favorit, frysavdelningen favoritplatsen i affären – helst ska ”gelaton” vara grön eller blå – dock smakar den blå mest kemikalier, men det är ju färgen som räknas. En gång beställde jag en bägare med neon-gul, baby-blå och chock-grön glass – den kombinationen alltså! Ungefär som att slicka i sig allt som man kom över under ett experiment på kemin i högstadiet… inte för att jag någonsin har provat! ;) Och från glass till jobb. Ska nu snart iväg för fjärde kvällspasset för veckan. Min bror fyller år idag, så ett stort grattis till dig, Danny-boy ;)

Det blir finmiddag idag (för min del så lär det vänta en tallrik på mig när jag kommer hem vid 21.30) och så avslutar vi firandet i morgon med tårta och allt som hör där till och ”pizzafest” på kvällen ;) Och ett stort plus vid sidan om är att jag är ledig hela helgen, förutom imorgon morgon mellan 7.00 till 10.00 - men eftersom det bara är tre timmar så räknas det nästan inte som jobb! Hade säkert gått upp vid 10.00 om jag hade varit helt ledig - efter arbetsveckan som jag har haft, så morgondagen hade startat vid tio no matter what - ja, ni fattar! Blir en bra helg! ;)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0