IF YOU HAVE TIME

 POSTED NOVEMBER 21, 2012
 
 
Nu är det den tiden på året som är som konstigast.- energin efter sommaren börjar ta slut, om det enda man längtar efter är lite avslappning, en massa god julmat, choklad och latar dagar framför brasan och en bra bok.
Idag fick jag och en annan klasskompis (vi två som alltid pratar... tydligen) stanna kvar efter övningen och fick komplimanger för att vi verkligen studerar, och inte bara gör våra läxor utan också tar oss tid att förstå dem på riktigt, och att vi vågar "speak up". Ok, fram tills nu har det väl varit mer att vi tittat lite snett på varandra och alltid avbrytit den andra med våra egna analyser. Efter kompimangerna så insåg vi att det är bättre om vi håller ihop istället - han är ju helt ok faktiskt! ;)
Haha, det är sådana saker som driver en. Efter detta är jag nu ännu mer motiverad till att studera och verkligen förstå saker och ting - man vill ju inte mista glansen om man säger så;)  
Ja, jag vill ju absolut inte sitta här och påstå att jag är intelligent, ambitiös eller duktig - men till och med jag har mina goda stunder ibland ;)
 
Kvällen spenderade jag med att ta en sväng på stan och införskaffade ett nytt set läppbalsam - Coca Cola (har redan ett sedan innan - godast!), Coco Cola Vanilla och Sprite. Och så hann jag med lite mat också. På vägen hem, eller när jag väntade på min buss mitt i centrum slog det mig igen hur mycket jag älskar Ljubljana. Och jag är för sjutton så stolt över att det är min födelsestad ;)
 
Sedan hade jag ett långt samtal med mormor - hon var ju väldigt pratglad och jag hann att fixa både det ena och det andra i lägenheten medan konversationen flöt på. Kaja, Petra och jag hade en rolig konversation på fb angående spanskaläxan till imorgon - which reminds me, ska nog återgå till den nu :)
Jag ber verkligen om ursäkt för mina tråkiga inlägg - jag önskar verkligen jag hade något mer intressant och spännande att bjuda på.
Jag vill skriva om varenda sak som händer under dagarna - men då blir det en himla massa tjat om allt och inget, och då måste jag välja något att skriva om och eftersom jag inte kan bestämma mig så slänger jag bara ur mig tråkiga saker. Ok, nu svamlar jag. Vet ni vad? Istället för att skriva en massa strunt ska jag försöka fota lite mer under dagarna.
Lättare sagt än gjort...
 
photos by me
taken with NIkon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0