SO TELL ME WHAT YOU WANT TO HEAR

posted on OCTOBER 30TH, 2012
 
Follow my blog with Bloglovin
 
 
God morgon. Igår kväll efter att ha kommit hem från centrum skulle jag skicka en massa bilder till folk, svara på mail och sms, göra alla läxor - men sedan var det någon i min närhet som behövde min uppmärksamhet - så jag la allt annat åt sidan, och tog mig tid åt personen i fråga. Ibland måste man det.
 
Så idag har jag en miljon saker att fixa. Vet knappt var jag ska börja någonstans. Har planerat dagen in i minsta detalj - ska bara få in lite tid att andas också, så kan vi nog få det här att funka. Men! Ni vet mycket väl hur det är - det är   a l l t i d  någonting som kommer emellan. Så nu väntar jag med spänning vad det "något" kan vara.
 
Tillbaka till gårdagen. Stod i köket en lång stund igår kväll och tillagade lite "tröstmat" till oss. Kan man säga att man älskar sin egen mat? Nu vill jag inte påstå att jag är en gourmet-kock eller något åt det hållet - men gudars vad gott det blev igår! Lite tända ljus tiil det och några avsnitt av... yep, you guessed it, American Horror Story, s1. Den här vanan börjar bli lite smårolig/patetisk! :) Am I starting to get attracted to the darkness?? :) Tor inte det - däremot så älskar jag och har alltid älskat mystik och mystiska varelser - därför älskar jag mitt univeristet, haha :)
 
Måste skriva ner receptet rån igår så att både jag och ni kan få använding av det även i framtiden. Glömmer så lätt bort vad och hur jag tillagat någoting.
 
Jag började med att steka skivade färska champinjoner och purjolök i smör - smör eller olivolja gör verkligen skillnad när det kommer till smaken, svamp är faktiskt godast med smör! Kryddade röran med örtsalt och svartpeppar. Rörde därefter ner ganska mycket mögelost - här får man gå efter smak, vilket jag alltid brukar göra - med allt! Sedan hällde jag i rejält med matgrädde - här också, gå efter smaken. Smakade av med salt och peppar, rörde om ordentligt och lät det stå och småputtra i några minuter. La till sist i skivade rädisor.
Låt mig bara säga - rädisor och mögelost. Inte helt fel!
Lite pasta till gräddsåsen, några bitar bröd och lite gott att dricka - så är middagen serverad :)
Gott och enkelt!
 
Har fått en hel del frågor ang. fotografering och andra småsaker. Lovar att svara på dem så fort jag bara hinner. Idag blir nog lite svårt, när jag kommer hem ikväll måste jag packa - eftersom jag åker ner till kusten imorgon. Förhoppningsvis funkar internet där som det ska - så jag ska föröska lägga upp en massa härliga bilder från medeltidsstaden Piran och en hel del havsbilder :) Längtar...
 
Follow my blog with Bloglovin
 
photos by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Moja zlata sestra, hvala ker si to kar si.

2012-10-30 @ 18:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0