BOMB

posted on APRIL 2ND, 2013
 
 
 
Efter en långhelg, ledighet och liiiite vila (hade bland annat två uppsatser att skriva, och en presentation att koka ihop) så är jag nu tillbaka med nya krafter.
Förmiddagen var ganska okej första dagen efter lovet - men efter min muntliga redovisning senare på dagen gick det bara utför. Helt plötsligt går larmet på universitetet. Och som vanligt så tittar alla på varandra, och varenda en frågar sin granne "vad är det?". När ingen vet svaret (förrutom: "oh, det kanske är brandlarmet" - det är väl klart att det är brandlarmet, det är ALLTID brandlarmet, varför ödsla tid på frågor!) så stirrar alla på professorn som låtsas som ingenting i några långa sekunder. Efter några "ska jag gå och titta vad som händer i korridoren" och alla studenter nickar, öppnar professorn dörren, vänder sig till klassen och frågar "alla går ut... ska vi också gå ut?".
Alla marscherar ut genom dörrarna och är överlyckliga över att skickas hem för dagen (ungefär som i grundskolan).
 
Men idag, hörrni - idag var det inte en brand eller övning vi pratar om här. När vi kom ut i korridorerna var det poliser överrallt. Inne i byggnaden och utanför. En av mina kompisar försökte klättra in i glasburen där receptionisten sitter såfort hon fick se att han pratade med några poliser. Hon fick bara lite konstiga "vad-fan-håller-du-på-med-blickar" från en av poliserna. Vi tre andra som var med henne visste inte riktigt vad hon höll på med först. Och en av dem jag var tillsammans med är brandman - så vi kom ut ganska fort , utan någon panik. I och för sig var det ingen som panikslaget sprang omkring och skrek "bomb". För det var det det var. En bomb! På mitt universietet. Jag menar, seriously?
Och utanför träffade man på alla de människor man känner på universietet men inte ser dem under normala omständigheter.
Japp, spännande. Batman väntandes i sin batmobil utanför, Superman ståendes på taket med händerna på höfterna och Spiderman klättrandes på vägarna i korridorerna - så hade vi haft en film!
 
Oh, fick precis ett meddelande från en tjej som säger att det verkligen var en bomb på universitetet...
 
photos by me
taken with Nikon D3000

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0