A LITTLE TOO MUCH

posted on FEBRUARY 12TH, 2013
 
 
 
Universitetet: Dra mig baklänges i en gammal rostig skottkärra och kalla mig Ulf - jag klarade både spanska tentan och de tre grammatiska kurserna jag skrev förra måndagen!
Nu är spanskan slut för i år :) Tog en intensiv kurs i höstas (dvs en termin istället för två, klämma in allt på tre månader istället för sju) - så nu får jag vänta på nästa kurs som börjar först i höst, (är lite osäker på om jag ändå skulle byta till italienska.... ) Betyder då alltså att jag har fler luckor i schemat under vårterminen. Inte illa. Ibland är det värt att bita ihop en aning ;)
 
Jobb: Men nu ska jag iväg och hämta mitt barnvakts-barn (eller vad kallas ett barn som man sitter barnvakt åt?) på den brittiska skolan som ligger jag-vet-inte-var-än i Ljubljana. Göra lite läxor tillsammans, rasta hunden, leka med lego (ja, jag också - vi har börjat att bygga på Hogwarts - får mina tentor att verka som 1 plus 1 är två!). Och sedan när jag slutar ska jag ta en lång och välförtjänt promenad i gamla stan - och införskaffa allt som behövs till hemmagjorda semlor :)
 
6 days... säger jag bara! Mitt research-paper kan sedan igår jämnföras med filmen "The Ring".
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0