KEEP IT COOL

posted on FEBRUARY 11TH, 2013
 
 
 
Universitetet: Har spenderat precis hela dagen med att skriva på mitt research paper - just nu känns det som om att jag bara snurrar runt i cirklar, och att de 10 sidor jag har fått ihop endast säger en enda mening, formulerad på alla tusentals olika sätt -  ja så många versioner av samma mening som får plats på 10 sidor vill säga. En vecka kvar av vinterlovet/tenta-perioden, en vecka kvar att färdigställa mitt research paper. Därefter lovar jag att aldrig nämna fanskapet (sorry) igen!
 
Personligt: Så med andra ord känner jag nu att behöver en ordentlig paus, och eftersom hjärnan är helt gaga och jag har svårigheter att koncentrera mig på något annat än någoting som kräver noll hjärnaktivitet så fastnade jag till slut framför ett redigeringsprogram som uppgraderadess under helgen - och som jag nu kan leka hej vilt med! Så jag drog ner en bild på mig själv och förvandlade mig själv till en zombie, tecknad serie och diverse andra liknande saker. Konstigare saker har jag nog aldrig spenderat min fritid på!
Ja, ibland måste man har lite roligt även om allt annat känns helt hopplöst - som att det just nu snöar för fullt igen! Den här vintern tar verkligen aldrig slut...
På tal om andra hopplösa saker och konstigheter, jag har någon här brevid mig som har en stor tenta på fredag eftermiddag och som har pluggat inför den 14 timmar/dag i nästan en månad - och som av ren nervositet snurrar runt i sin stol i en hastighet som endast kan jämnföras med ljusets - någonting som får mig att bli alldeles åksjuk! Hur står det till med nerverna egentligen?? Fast... lite underhållande är det allt, även om jag gör mitt bästa för att lida med plugg-hästen i fråga som är övertygad om att han kommer att höra följande ord på fredag: you shall not pass!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0