AND IT SHOWS

posted on MARCH 20TH, 2013
 
 
Nu är det vår på riktigt här i Ljubljana. Börjar bli lite för varmt för en pullover och jacka - även om jag trotsat vädret det senaste och försökt tvinga fram våren med min korta, tunna tweed-jacka. Verkar har fungerat. Under två dagar har vi haft strålande solsken, det syns på människorna att det är vår, alla är gladare och spralligare på något sätt! Uteserveringarna är fulla... underbart!
Det är en fröjd att gå upp på morgonen. Och även om det är ologiskt och ingen ny upptäckt från min sida så är dagarna längre, under vilka man hinner göra hundra fler saker än under vintern - även om jag haft precis lika mycket att göra då, om inte mer. Men när klockan är fem och allt är mörkt börjar man redan tänka på att lägga sig - nu när klockan slår sju och det fortfarande är ljust ute börjar man istället att fundera på vad man ska hitta på härnäst, natten känns som långt borta. Och det känns verkligen som om man har mycket mer tid för att hinna med allt :) Tänk vad lite ljus kan åstadkomma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0