GOOD THINGS

posted on MARCH 14TH, 2013
 
 
Nu vill jag inte skryta eller något liknande, men eftersom det är min blogg och jag skriver om händerlser i mitt liv, mest om postivia saker (de negativa är reserverade för mig själv och de närmast mig) så känner jag att jag måste skriva om detta... för jag har haft en sådan bra vecka! Rent arbets- och studiemässigt så har allt gått min väg. Kan tänka mig att i nästa vecka kommer allt gå åt helvete...
 
Jag nämnde ju att jag fick högsta betyg och jättebra feedback på veckans hemuppgift. Och vi visste redan från förra torsdagen att den här veckan skulle professorn i ämnet välja någon att presentera sitt arbete. Efter feedbacken hade jag på känn att det kunde bli jag. Idag på övningen (presentation techniques) var alla nervösa - häften av klassen (30/60) kom inte ens till lektionen (!) 
Innerst inne visste jag att hon skulle ropa upp mitt namn. Och hon började lektionen med att säga att hon valt någon som hon tycker var bäst av alla, och hade nästintill en perfekt presentation (vi skickade in våra färdiga presentationer som veckans hemuppgift med alla moment som en sådan ska innehålla (let me tell you, it´s alot) .
Sedan ropade hon upp mitt namn. Och jag blev inte ens nervös eller överraskad för jag hade mentalt förberett mig under hela veckan. Presentationen gick bra, professorn var jättetrevlig (hon är annars känd för att vara väldigt strikt med ett hett temperament), fick en massa beröm av henne, hade en diskussion om mitt ämne efteråt - och därefter fortsatte professorn att föreläsa om olika moment i en presentation, och nämnde lite då och då att jag gjort precis på rätt sätt med min. Då kändes det bra! Väldigt bra! Det gör det fortfarande. Och nu kommer jag att arbeta ännu hårdare - för jag vill varken göra professorn eller mig själv besviken.
Så lite om det. Ibland har man allt flyt :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0