ORGANIC

posted on MARCH 16TH, 2013
 
 
Lite juicer som hjälper dig att "jump-starta" dina dagar :)
 
Jag har börjat med att äta så mycket organic products som det bara går. Visst, det är lite dyrare men jag tror att det kommer att vara värt det i slutändan, för att inte nämna att det smakar så mycket bättre, fler mineraler och vitaminer får jag också i mig. Har forskat och grävt i den här vetenskapen om att äta nyttigt och bio - min presentation tidigare i veckan hade t.ex. med det här att göra (organic nutrition and energy levels) och det finns så många tips, så mycket man ska tänka på, och nu tror jag inte på att man måste eller ens kan gå från "vanlig mat" till bio över en natt, utan med små steg, babysteps. Dessutom hade jag den här meningen i min presentation: "...but remember, don´t deprive yourselves of anything! Life is about balance, and most of all about living. So live your lives well!". Och det stämmer nog. 70 % heathy, 30 % indulgence.
Igår åt jag popcorn på kvällen (alla som känner mig vet att jag avgudar popcorn). För att ha köpt mikropopcorn under många år (även om vi har en popcornmaskin hemma i Sverige) så har jag sedan en månad tillbaka totalt slutat med det, och gör nu istället popcorn i kastrull. Igår åt jag bio-popcorn som jag poppade i bio-olja. Så otroligt gott, en helt annan smak!
Dessutom har jag den senaste tiden läst att forskare kommit fram till att popcorn är väldigt nyttigt. Min farfars bror (som bott i Chicago under större delen av sitt liv, nästan hundra år gammal och klara sig själv!) har alltid sagt att popcorn är det nyttigaste varianten av snacks.
Även när det kommer till jucier har jag slutat att köpa färdiga, utan gör istället egna. Man vet precis vad man har i dem. Jag pressar egen apelsinjuice varje morgon. Och hinner jag inte, så har jag bio-apelsinjuice.
Med det sagt, så kan jag erkänna att lite då och då så kan det hända att jag även dricker vanlig, färdigköpt juice. Jag menar, jag säger inte nej till saker när jag är ute eller på besök bara för att det inte är bio!
Men när chansen ges försöker jag leva lite mer nyttigt och tänka på vad exakt för "gifter" jag inte får stoppa i mig.
 
photos by me
taken with Nikon D3000

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0