PASTALICIOUS

posted on MARCH 23RD, 2013
 
 
Pasta med zucchini och färska champinjoner i gräddsås med färsk persilja och mögelsost.
 
Jag började med att koka pastan. Under tiden stekte jag rödlök och zucchini i smör. Saltade med örtsalt och svartpeppar. Hällde i champinjonerna. Lät allt detta fräsa under några sekunder. Hällde därefter i matgrädden, och smulade sönder mögelost ner i kastrullen med grönsakerna och svampen. Till slut lade jag  i färsk hackad persilja. Saltade och pepprade lite till. Blandade i pastan och rörde om ordentligt.
 
Och som vanligt när jag lagar mat så följer jag inte något recept (om det inte är något som är komplicerat eller kräver exakta mått, såsom bakning etc.) utan går efter smak. Personligen älskar jag mögelost så jag brukar har rejält av den varan i t.ex. pastasåser.
Det här är superenkelt att göra, tar inte alls lång tid och är väldigt gott :)
 
photo by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0