REMEMBER THE NAME

posted on MARCH 4TH, 2013
 
Skjortan som ni ser på bilderna fick jag av min mormor, eller jag ärvde den. Hon använde den i sina unga dagar och jag kan bara säga en sak - det går inte att få tag på sådant material längre. Den smeker huden och faller så vackert. Helt perfekt med andra ord ;)
 
Vecka 10 i ordningen har kickat igång med strålande solsken, behaglig temperatur, solglasögon, tunn jacka, 50 minuters övning klockan 9.00 på universitetet med en föreläsningssal som badade i solsken, presentation/jobb-intervju pt.2 på andra sidan stan, en runda till den andra sidan av stan, hem och finslipa på veckans hemuppgift, skicka in den, skriva en massa mail till alla håll och kanter, ringa mormor, laga mat - och nu sitter jag här på kvällskvisten och tittar ut genom fönstret och njuter av att det fortfarande är ljust ute!
Trots att mina dagar fram till sommaren kommer att vara tuffa ser jag verkligen fram emot våren. Jag ska försöka göra det bästa av varje dag och "be in the moment as much as possible" och njuta av vad jag än gör :)
Sommarjobbet för i år är fixat verkar det som. Fick klarteckan från min chef i förra veckan.
Som det ser ut nu kommer jag att ha semester först någon gång år 2065! Oh, det året måste jag förnya mitt körkort också - kanske lika bra att ha semester då, kan ju glida runt på franska, spanska och italienska landsvägar i en ferrari sommaren ´65. Är nog pretty fräsch, pigg, smidig och klar då...så det är nog en bra ide!
 
Fast jag skulle allt vara bra fräck om jag skulle sitta här och klaga - hittills har hela mitt liv varit som en stor semester - och då menar jag att jag har tur som har två underbara föräldrar som alltid stått och stöttat och hjälp till så mycket som de kunnat, och gett oss barn allt ;)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0