SATURDAY

posted on MARCH 30TH, 2013
 
 
GLAD PÅSK :)
 
Så har det ännu en gång blivit dags för att fira påsk. För mig är kanske påsken favoriten. Lätt mat, vackra färger, ljust och vetskapen om att vi går mot sommaren.
Jag har firat påsk på så många olika sätt och ställen. För det mesta hemma i Sverige med mina föräldrar , farfar och syskon. Några gånger tillsammans med mina morföräldrar nere vid kusten i Slovenien. En gång i Norwich i England. Och ett fåtal gånger i Ljubljana.
Jul, midsommar och de andra högtiderna brukar jag fira på samma sätt och på samma plats varje år - och det jag älskar med påsken är att varje år blir lite annourlunda. Jag har firat påsk på svenskt vis, på slovenskt vis, på slovenskt vis med en touch av Italien (vid kusten), på engelskt vis...
 
I år bestämde jag mig för att stanna kvar i Ljubljana och bara ta det lugnt. Äta god mat, mysa med filmer och påskgodis. Och trots att jag har veckans hemuppgift att göra, färdigställa planeringen av lektionen i Celje nästa vecka, skriva färdigt en uppsats och träna på en muntlig presentation som ska hållas för min svenska klass på universitetet så har jag en jätteskön helg :) Såklart saknar jag mina föräldrar och min hund väldigt mycket! Mamma skickade en video innan där Viggo leker i snön hemma i Sverige. Tack, det förgyllde min dag :)
Och ett gulligt sms från mitt barnvakts-barn med familj fick jag för en stund sedan :)
 
Så jag skulle vilja ta tillfället i akt och säga en riktigt GLAD PÅSK till alla nära och kära, och till alla er läsare :)
Ät nu riktigt mycket påskgodis ;)
 
photos by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0